یسری جانیسری جان، تا این لحظه: 12 سال و 17 روز سن داره
امیر یاسین جانامیر یاسین جان، تا این لحظه: 7 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

یسری ، دختر خوش قدم

تصویری از ترس یک پدر

1391/5/20 9:20
1,159 بازدید
اشتراک گذاری

ثلثی از ماه مرداد مانده است ، شاید کمی زود باشد ، اما دیرم می شود و می شمارم ثانیه ها را برای تکرار این لحظات .

چیزی در دلم تکان می خورد ، پلکهایم را که می بندم ، از چشمانم اشک می غلطد ، دستانم خیس می شود ، نمی توانم فراموش کنم زمانی را که بی غلط واژه " بابا " را برایم هجی کردی.

 نگاهت را از من دریغ نکن ، بازهم " بابا " صدایم کن ، صدای تو خوب است ، آرامم می کند .

از این به بعد نمی توانم ملتمسانه چشم به لبهایت بدوزم و آواهای مبهم را گدایی کنم ، می خواهم واژه های تازه تر برایم بگویی ، نمی دانم برای گفتن کدامین کلمه وسوسه ات کنم ، اما بی شک خیلی دلم می خواهد مامان را خوشحال کنی و خودت دیدی که چگونه اشک شوق در چشمانش حلقه زد وقتی بابا را بی ریا تلفظ کردی .

دختر رویاهای شیرینم ؛

نمی دانم چرا دلم شور می زند ، نکند واهمه ها و خیال ها ، این روزهایم را پر از کابوس های ریز و درشت کند؟

نکند ترس پنهان در وجودم را بر ملا کنی ، و تعبیر نمایی هر آنچه را که از آن گریزانم.

من از تاریکی نمی ترسم ، من از سیاهی وحشت ندارم ، من از آنچه که در خواب و رویا کابوس می شود ، هراسی به دل راه نمی دهم ، فقط از آینده می ترسم . از آن لحظه ای که کلمات را در رشته یک کلام بر جانم می کوبی !

می ترسم، وقتی قدم هایم را کمی لرزان تر بر شانه ی زمین می کوبم ، هر آن زیرپایم خالی شود بی آنکه به مقصد تو رسیده باشم .

می ترسم در ذهنم تگرگ ببارد و در وجودم غم بیهودگی موج بزند و آن روز فریاد بزنم اما خدا فقط نگاه کند .

می ترسم بزرگ شوی و سرم داد بکشی و در بتکده ها بدنبال مجسمه سکوت باشم و گران بخرم ، آنچه را که ارزان فروختم .

کاش می شد به قدر کاسه ای از ترسم بردارم و در حوض نگاه ماه بریزم ، تا شاید دنیا بفهمد که من می ترسم .

با این حالم تا بیکران ها چشم دوخته ام ، و خیره به انتظار سرنوشت نشسته ام ، تمام اضطراب مرا بغض های یخ زده در گلویم تفسیر می کند و رنگِ پریده ام تصویری از نهایت ترس یک پدر است .

نگاهت می کنم ، نمی دانم سکوت تو ترجمه حرفهایم من است یا احتکار حرفهایی که به ضررم خواهد بود ، فقط می دانم هنوز هم در تلاشم تا واژه ای جدید بیاموزی . راستی ، پاسخم را ندادی ! برای گفتن کدامین کلمه وسوسه ات کنم ؟

یسری جان ؛

اینها را گفتم ، چون بعضی چیزها مهمند . خیلی مهم و من نمی توانم شانه هایم را بالا بی اندازم وبا وقاحت بگویم مهم نیست! مهم است چون تو مهم هستی .

خسته شدی عزیز بابا ؟ من هم خسته ام ، دارد صبح می شود ،  برایم لالایی بخوان ، خوابم می آید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

الهام مامان آوینا
20 مرداد 91 16:36
ماشاا... خیلی ناز شده یسری خانم. اره برای ما هم پیش اومده که به صورت مبهم واژهای را بی اراده ازش شنیدیم. به عنوان مثال. همسرم داشت باهاش حرف می زد. یکدفعه یه واژه ای شبیه هان از دخترم شنیدیم. انشاا... که هر چه از دهانشون در بیاد شخصیت خوبی ازشون را نشون بده...با امید به اون روز


متشکرم - انشاءالله
مامان اباالفضل
21 مرداد 91 5:37
خدایا پدر و مادرم را دوست میدارم واحترام میکنم فرزندم را نیز چنین ساز که بعداز نام خویش مهر بانی به والدین را بر همه چیز مقدم داشته ای خدایا فرزندانمان را ز آفات وبلایای آخرالزمان بدور دار .


آمین یا رب العالمین
mamane arshin
21 مرداد 91 19:51
dokhtare zibaei darin .hatman roohi ziba ham khahad dasht faghat kami talash az tarafe ma pedaro madara niaze... ba omide movafaghiat dar in masuliate bozorg


merci az lotfe shoma
fatemehh
4 شهریور 91 17:38
سلام ببخشید فقط در صفحه آخر وبلاگ دخترم عکسهاشو هنوز نذاشتم میتوانید به 12 صفحه قبل مراجعه کنید معمولا اکثر پست ها با عکس فرشتم مزیین شدن
ممنون که سر زدید
ولی کد آهنگ ثبت نشده بود


حتما- خواهش می کنم
کد آهنگ رو مجددا برایتان ارسال می کنم.

elshan
5 شهریور 91 12:18
دخترتون خیلی با نمکهههه


لطف دارید ممنون
asma
25 تیر 94 5:53
salam..maman o baba yasra ax khodetunam bezarid roye mahetuno bebinim
بابای یسری جان
پاسخ
باسلام ضمن تشکر از عنایت شما بنا به اینکه قصد کرده ایم این وبلاگ مختص عکسهای شخصی یسری جان باشد لذا تا کنون تصویری از خودمان نگذاشته ایم و شاید این کار انجام شود