یسری جانیسری جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 11 روز سن داره
امیر یاسین جانامیر یاسین جان، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 13 روز سن داره

یسری ، دختر خوش قدم

دختر یعنی داشتن بهشت یعنی خوشبختی

1394/5/25 6:31
2,405 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام یسری جان :

سلام بر تو دختر زیبا روی من ، سلام بر تو که در هجوم گریه ها ، دلم پناه تو را می گیرد و سلام بر تو که اگر فرصتی بدست آورم از ابر ترانه ای برایت می سازم تا واژگان خیسم را هزاران بار تقدیم تو کنم .

حالت چطور است عزیز دردانه بابا ؟

می‌دانم که ماهاست هیچ نامه‌ای به مقصد تو ننوشته ام و حتی در این حوالی رد پایی از من دیده نشده تا روزگارت را بهاری نماید و به این خاطر شاید کمی تو دلگیر شوی از من .

اما درهمین نیامدن هایم ، تصویر تو دنیایی از شور و اشتیاق پیش رویم قرار داده که شکوفه های امیدم را بارور می کند .

و چقدر خوشحالم که اینک بازهم برای تو می نویسم و برایت به یادگار می گذارم روزهایی را که داشتن تو مسرور و شادمانم میکند و این را خوب می دانم که این همسُرایی من ، روزی بیرق مهربانی تو و یا گاهی مرثیه خوان روزهای رفته مان می شود .

روزهایی که باد از دریچه نیم گشوده ای می وزد و دفتر شعرم پریشانه ورق می خورد و امیدوارم در آن لحظات اندوه روزگار را نچشیده باشی.

دختر شیرین زبان من :

در آستانه سه سال و پنج ماهگیت با سبدی از گلهای ارغوانی و به همراه دنیایی از غزل و واژگان ناب ، مهمان خانه دلت شده ام تا برایت بگویم وقتی تو را فرشته گونه در خانه مان دارم به پرواز در می آیم ، و دلم می خواهد به همه بگویم چه روزهای شیرینی است این ایام که طنازی کودکانه ات بر سنگفرش دلم اسب می رقصاند و روحم  به برکت تو ، سیراب از خاطرات سبز می شود .

و البته گاهی جست و خیزهای کودکانه ات و شیطنت های معصومانه ات مکدرخاطرمان می کند ، اما مگر می شود گلایمند باشم وقتی دستانم به واسطه تو پر از عطر گل های سوسن می شود .

دخترآرزوهایم :

اکنون در روز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به سراغت آمده ام برای عرض تبریک .

آمد ه ام تا مبادا متصور شوی فراموشت کرد ه ام ، که اگر چنین بیاندیشی سخت در اشتباه خواهی بود .

آمده ام تا احساس غرور کنی و همه بدانند که در چنین روزی با تمام مشغلاتی که دارم دخترم را فراموش نخواهم کرد .

آمده ام فریاد بزنم ، این دختر است که به کالبد یک زندگی جان می دهد ، و این دختر است که برای دیدنش باید دنیا را کوچک کنی تا عظمت او را دریابی ، و این دختر است که خنده اش به شکوفه ها جان دوباره ای می بخشد ، و این دختر است که حاضر نمی شوی پلک بزنی تا از دیدنش حتی برای لحظه ای محروم نشوی .

و البته دختر من که زمزمه های روانم می شود و برایم برکه را دریا و دریا را بی نهایت می سازد .

و البته دختر من که پروانگی ام با وجود او آغاز می شود و البته دختر من که وقتی در آغوش من جا خوش می کند ، بغضهایم به خاک سپرده می شوند و البته دختر من که قبل از آنکه فرزندم باشد یک دختر است و این یعنی روا شدن یک نذر ، دفن شدن خستگی ها ، نغمه خوش زندگی ، سبز شدن یک جوانه ، پل زدن به آسمان ، زایش یک روز خوب ، درک حس خوب زیستن ، و نواختن زیباترین موسیقی ماورایی

و کلام آخر ؛ دخترم گلم ؛

در اینده تو بزرگ خواهی شد و ازدواج خواهی کرد و بچه دار می شوی

دوست دارم این نصیحت پدرانه ام را بپذیری که هیچگاه برای خداوند متعال جنسیت فرزندت را مشخص نکن و بگذار خودش انچه را می خواهد به بهترین نحو برایت رقم بزند و البته فرزند سالم و صالح حق طبیعی توست که آنهم انشاءالله به امر خداوند محقق می شود .

اما اگر فرزند دختری به دنیا آوردی نماز شکر بخوان که خدا تو را لایق دانسته و امانتی مهمی را به تو عطا نموده است.

از خدا سپاسگذار باش که دختری به تو عنایت نموده که همیشه دلش مال توست .

و از خدا قدردانی کن که بهشت را به خانه تو داده است و این یعنی خوشبختی

 

پسندها (4)

نظرات (5)

***
25 مرداد 94 19:28
جیگره خاله الهی ک سایه ی همه ی پدرا بالاسر دختراشون باشه
بابای یسری جان
پاسخ
ممنونم خاله ستاره شما همیشه لطف دارید
عمه فروغ
29 مرداد 94 14:57
روزت مبارک یسری گلم الهی که خدا همیشه حافظت باشه
بابای یسری جان
پاسخ
متشکرم از شما و از دعای قشنگتان
مامان (فاطمه ومعصومه)
30 شهریور 94 3:10
ای جانم ... بِسمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ ماشاءالله
بابای یسری جان
پاسخ
با سلام ممنونم از لطفتون
ناشناس
11 مهر 94 13:31
مامان ندا
20 مهر 94 15:59
ای جانمخدا نگهش داره عروسش کنی ایشالله و خوشبخت بشه
بابای یسری جان
پاسخ
مرسی و ممنونم از نگاه زیبایتان