یسری جانیسری جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 16 روز سن داره
امیر یاسین جانامیر یاسین جان، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

یسری ، دختر خوش قدم

کودک من هدیه نیست

1391/5/23 14:28
1,320 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

سلام دختر قشنگم ؛

این روزهایی که بی هوا دلم بهانه تو را می گیرد و از روی دیوار کوتاه دلتنگی ، به خاطرتو ، در این دنیا سرکی می کشم ، چیزهای جالبی می بینم و می شنوم ، که نمی دانم برایت جذاب است یا نه ، همین بس که همه اینها دغدغه ای من هستند با طعم گس دلواپسی .

 برایم جالب است که نوزادان را " هدیه خداوند " می خوانند ، در حالیکه از فلسفه هدیه بی خبرند .

برایم جالب است که صاحبان ماشین های پرزرق و برق ، کودکی که دستمال به دست پشت چراغ قرمز با اصرار شیشه ی ماشینها را پاک می کند و در دل دعا می کند که ای کاش هیچ وقت چراغ سبز نشود را می بینند و هنوز بچه ها را " هدیه خداوند " می دانند.

برایم جالب است که ، قصه دختر کبریت فروش و یا واقعیت زندگی کوزت را باور دارند و هنوز معتقدند کودکان " هدیه خداوند " هستند .

و شاید حق با آنهاست که اگرغیراین بود آزادانه با یک " هدیه " اینچنین رفتار نمی شد .

حتما آنها " هدیه " هستند که بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شوند .

و البته " هدیه " هستند که از زندگی ها طرد می شوند و به روح و جان آنها آسیب می رسد .

فقط با یک " هدیه " اینگونه رفتار می شود .

ای خدایی که این نزدیکیها هستی و هر لحظه صدایم را میشنوی ؛

نمی توانم در مهربانی و بخشندگی ات شک کنم و در حکمت تو تردید نمایم که در این صورت کافر گشته ام ، اما کودک من " هدیه " نیست .

چرا که از بچگی یاد گرفته ام هدیه را کسی پس نمی گیرد ، در حالی که تمامی انسانها روزی به سوی تو بر می گردند .

خدای مجید ؛

رخصت می خواهم دخترم را " امانت الهی " بنامم ، امانتی که وقتی در دستانم باشد احساس آرامش می کنم و به خودم نهیب می زنم ، خدا من را لایق پدر شدن و امانت داری در مقابل این طفل معصوم دانسته ، پس مراقب باشم تا آفتی به " امانت خدا " نرسد و نگذارم بی دلیل و از روی سهل انگاری اشکی از چشمش بتراود که شرمسار خدا خواهم شد .

باید سعی کنم امین ترین پدرها باشم و نیاید زمانی که خداوند ناظر باشد که در تربیت کودکم قصور نموده ام و به نوعی خیانت در امانت کرده ام .

امانتداری سخت است . حال اگر امانتی که سپرده شده از جانب خدا باشد ، چه سخت تر .

و چه دشوار است نگهداری از امانت خدا آنطور که سزاوار خداست .

وای بر من که تابوی امانت داری را در میان زرق و برقهای دنیا بشکنم و اگر از مسئولیتم تخطی کنم ، بندگی را در کوچه های تنگ غرور گم کرده ام .

یسری بابا ؛ روی سخنم با توست ؛

هر چه بزرگتر می شوی می بینی ، رمز و رازهای بیشتری از زندگی تو را احاطه می‌کند؛ رمز و رازهای تاریک و مبهم . و هر کس بنا به نفس خویش تعبیر می کند ، آنچه را که می پسندد .

اما بگذار من تو را همانگونه که می خواهم بپذیرم و بگذار هر کس به زبان خود طفلش را خطاب کند .

ولی دخترم ؛ کمی منصف باش و بگو " هدیه " تو هستی یا آن عروسکی که در کنار توست ؟ که به اعتقاد من تو " امانت الهی " هستی و او " یک هدیه " .

 

پسندها (1)

نظرات (39)

مهسا
23 مرداد 91 15:01
سلام خیلی زیبا نوشتین .
من با اجازتون شما رو لینک کردم.
آهنگ وبلاگتون عالیه آرامش خاصی به آدم میده.


ممنونم
افتخار لینک کردن شما نیز نصیب من شد- موفق باشید
آرزوی من
23 مرداد 91 16:30
بابا به این مامان بگو پاشو برداره من برم بهشت سلام خوش بحالت بابا تو خونه فرشته نگه میداری باید جای منم بوسش کنیا اجازه بابا منم لینکتون کنم
الهام مامان آوینا
23 مرداد 91 16:42
درسته . این فرزندان در حقیقت امانت الهی هستند نه هدیه ....
مامان نازی
23 مرداد 91 19:10
سلام خیلی زیبا بود گریم گرفت.بعضی وقتها حس میکنم قدر امانت الهی خودمو نمیدونم.اندازه وجودم دوسش دارم و سعی میکنم بهترین مادر باشم براش اما بعضی وقتها زود از کوره در میرم.
التماس دعا دارم


ممنون - اون مقداری که مامانا و باباها ناراحت میشن لازمه و گرنه این امانتها میشن علف خودرو و این به ضرر خودشون هم هست
یا علی
زینب مامان محمد رضا
23 مرداد 91 20:16
هدیه خوب خدا
24 مرداد 91 0:38
با سلام خدمت شما و دختر نازتون به نظر من ما آدمها شاید امانت داره خوبی نباشیم
اما در ظاهر ادعای خوب بودن بکنیم.
ولی هر چیزی که ماله خود انسان باشه و مخصوصا اونم هدیه ای از طرف خدا باشه چه بسا در حفظ اون کوشش میکنه که نشون بده قدر اون هدیه رو خوب میدونه و براش ارزش میزاره.امانت دار بودن سخته چون ما امانت داره خوبی نیستیم
پس چه بهتر خودمونو امانت دار نکنیم که وای به روزی که در نگهداری این امانت الهی ........؟


باسلام خدمت شمابنده خوب خدا
همین که شما تلاش می کنید از هدیه ای که خدا داده (البته به تعبیر شما ) خوب مراقبت کنید وبه سرانجام برسانید یعنی نا خواسته امانتدار خوبی هستید .
وضمنا چه فرصتی بالاتر از اینکه خودمان را امانتدار خدا کنیم .
التماس دعا

مامان میترا
24 مرداد 91 2:18
امانت
خدا امانتی هامون رو تا وقتی زنده ایم نگریره


آمین
مامان مهربون فاطمه
24 مرداد 91 3:42
سلام .ممنون از مطالب زیباتون.فیض میبریم.واقعا زیبا.بله امانت.هر چند که تعبیر ما هم مادرانه و احساسیه بیشتر نه عین معنا.بازهم از مطالب آموزنده تو ن ممنوم.معرفی سایت مهربان فاطمه رو بخونید.ممنون.میشم


از عنایتتون متشکرم - حتما
آرزو مامان نیکی
24 مرداد 91 7:09
زیبا مینویسید
حس قشنگتون رو دوست دارم
خدا امانتیتون رو واستون نگه داره
آهنگ زیبایی هم انتخاب کردید


لطف دارید و خدا همه اونهایی رو که امانت دارند براشون حفظ کنه
آرزوی من
25 مرداد 91 4:24
سلام
آپ شدم

یادمان باشد بعضی هایمان شانس گفتن کلماتی را داریم که برخی دیگر حسرتش را،

کلماتی مثل : بابا، مامان، پدربزرگ …
بیایید افسوس ساز نباشیم ... از دست کاشها کاری بر نخواهد آمد ...


با سلام
دقیقا هدف من هم از نوشتن همین بود که به تعبیر شما افسوس ساز نباشیم اما متاسفانه بعضی از والدین ( البته درصد خیلی کمی ) فقط اسم پدر و مادر را یدک می کشند و بس
مامان ریحانه جون
25 مرداد 91 8:41
_________&&&____&&& ______________&&&____&&& ______________&&&____&&& ______________&&&____&&& ______________&&&____&&& &&&&&&&______&&&____&&& &&&&&&&______&&&____&&& _____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&& _____&&&______&&&_____&&&&&&&&&________&&& &&&&&&&&&&&&&&&____________&&&_________&&& &&&&&&&&&&&&&&&____________&&&_________&&& _______________________________&&&________&&& ______________________________&&&&&&&&&&&&& ______________________________&&&&&&&&&&&& &&& &&&______&&&&&______&&&&&&& &&&______&&__&&_____&&&&&&& &&&&&&&&&&&&&_____ &&& __________&&&________&&& __________&&&________&&&&&&& ____&&____&&&_______&&&&&&& ____________&&& _____________&&& ______________&&&&
مامان ریحانه جون
25 مرداد 91 8:42
سلام اگه موافقی تبادل لینک کنیم



موافقم
بابای ایلی بلا
25 مرداد 91 14:20
سلام:
هدیه داریم تا هدیه. بعضی هدیه ها کادو هستن و زود فراموش می شن. ولی بعضی هدیه ها، هدیه هستند...از اون هدیه هایی که عاشق به معشوقش میده... از اونایی که تا آخر عمر همراهشه...از اونایی که با لمسش به یاد معشوقش میافته...اگه امانت باشه درسته که سعی میکنه خوب ازش نگهداری کنه، ولی این نگهداری با ترس و دلهرس. ولی اگه هدیه باشه با عشق نگهش میداره...با عشق نگاهش میکنه... و نگاهشو متصل میکنه به نگاه معشوقش...


سلام بر شما بابای خوب:
جسارتا تعبیر شما در مقایسه هدیه زمینی و امانت آسمانی شاید کاملا مصداق نداشته باشد.
ضمن آنکه اگر معشوق بی مهری کند ، عاشق دیگر آنطور عشقولانه به هدیه نگاه می کند ولی انسان در مصائب و سختی های زندگی که حکم آزمایش الهی را دارند بازهم صبور است و فرزندانش را زیر پرو بال خود می گیرد. بجز آن افرادی که نگاهشان بگونه ای دیگر است و این همان اصلیست که متاسفانه در رسانه ها و جراید می بینیم و می خوانیم که فرزندانی مورد کودک آزاری قرار گرفته اند. بازخوانی می کنم که این همان نگاه به فرزند تحت عنوان هدیه است و نه امانت
علیهذا قرار نیست من و شما با ترس از امانتهایمان نگهداری کنیم ، فقط کافیست کمی مسئولیت پذیر باشیم و بس .
بر خود لازم می دانم که از سعه صدر شما در خواندن وبلاگ دخترم کمال تشکر را داشته باشم .



سمیه
25 مرداد 91 23:54
نگاه جالبی بود هدیه نه،امانت
باید کمی بیشتر حواسمون رو بهشون بدهیم ،هدیه برای خودت میشود و امانت را باید به صاحبش برگردانی
خیلی سخته!

از اظهار نظرتان نهایت سپاس و امتنان را دارم
مامان مهربون فاطمه
26 مرداد 91 4:11
با سلام و عرض ادب.از لطف و عنایتتان به وبلاگ مهربان فاطمه بسیار سپاسگذازم.بنده هم از آشنایی با فرشته ا ی به اسم یسری بسیار خرسندم.خدا حفظش کنه.با ز هم ممنون و التماس دعا.


متشکرم و محتاج به دعا
آرزوی من
26 مرداد 91 5:06
پدر یا مادر خوب بودن به معنای آن است که به همه فرزندانتان به یک اندازه محبت و توجه کنید .


حواستون باشه ما می فهمیم !

تبعیض اکیداً ممنوع


با نظر شما کاملا موافق هستم ، اما عده کمی اینو رعایت می کنند
مامان نازی
26 مرداد 91 14:03
سلام شما همیشه توی لیست به روز شده ها هستید آخه باید مطلبی بگذاریم تا وبلاگمون بروزبشه میخواستم بدونم شما چه طور وبلاگتونو بروز میکنید درحالی که مطلبی جدید نمیذارید؟


من هر 4 یا 5 روز مطلب جدید میذارم و وبلاگ رو آپدیت میکنم ، اما بخاطر اینکه همه وبلاگ رو بخونند یک صفحه ی جدید باز می کنم و گزینه ارسال مطالب را می زنم و فورا در مدیریت مطالب قبلی این صفحه را پاک میکنم، ناگفته نماند کار من بخاطر اینست که در هر لحظه تمامی نی نی وبلاگی ها نیستند ، با این کار هر ساعت از شبانه روز مخاطبان خاص خودم را دارم
موفق باشید.
مامان محمدحسین
26 مرداد 91 14:06
چقد قشنگه این وبلاگ متفاوت از بقیه است


ممنونم این از حسن نظر شماست
مامان محمدحسین
26 مرداد 91 14:13
با اجازتون لینکتون کردم.
❤مامان آزی❤
26 مرداد 91 14:38
___________________-------- _________________.-'.....&.....'-. ________________\.................../ _______________:.....o.....o........; ______________(.........(_............) _______________:.....................: ________________/......__........\ _________________`-._____.-'شاد باشي مهربون ___________________\`"""`'/ __________________\......,...../ _________________\_|\/\/\/..__/ ________________(___|\/\/\//.___) __________________|_______|آرزومند آرزوهــــاي قشنگت ___________________)_ |_ (__ ________________(_____|_____) ............ *•~-.¸,.-~* آپ کردم *•~-.¸,.-~*...........
آرزوی من
26 مرداد 91 20:02
پدر ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون
با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون
هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوها
هنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا . . .


ممنونم از حسن نیتی که برای پدرها به خرج دادید
خاله سنا
27 مرداد 91 19:49
مرسی
به عشق ابالفضل
28 مرداد 91 2:41
سلام اگر امکانش هست به ماسر بزنید و به ابوالفضلم در مسابقه نی نی خواب الود رای بدین ممنونم/
http://ghandoon.niniweblog.com/post51.php


انشاءالله
مامان وانیا
28 مرداد 91 3:11
خوب... که چی؟؟؟ اگه هزاران کودک محروم از مهر در این دنیا بزرگ میشن من نباید کودک خودم رو هدیه خداوندی بدونم ؟ این دو مسیله به نظر من کاملا با هم مغایرت دارن من دخترم رو هدیه از بهشت میدونم که خدا منو لایقش دونسته وبه من سپرده تا در تربیتش سعی کنم و روزی مثل یک پرنده بهش بال زدن بیاموزم و از دور شاهد پروازش در دنیایی باشم که همه بعدی داره ترس و خشونت و مهر وعشق و ... خوب این تعابیر ماست که میتونیم در هر کلکه ای کنکاش کنیم و از ماست مو بکشیم ولی مهم فردیت هر کودکیه که ایکاش به اونهم به همین ظرافت نگاه کنیم .


با سلام خدمت شما
جسارتا شما تکلیفتان با خودتان مشخص نیست ، از لفظ « سپردن » استفاده می کنید در حالیکه می دانید « سپردن » را برای امانت استفاده می کنند نه هدیه.
ضمن اینکه غرض ورزی در کار نبوده و عرض بنده اینست که اگر همه انسانها به فرزندانشان به چشم امانت نگاه کنند بهتر از آن مراقبت می کنند که خیلی ها متاسفانه دیدشان اینگونه نیست ! و تحت احساسات لطیف مادرانه کودک دلبندشان را هدیه می نامند تا شانه از زیر مسئولیت خالی کنند .
ضمنا فرزندان را با هر دیدی نگاه کنیم به تعبیر شما می توانیم « مثل یک پرنده بهش بال زدن بیاموزیم و از دور شاهد پروازش در دنیایی باشیم که همه بعدی داره »

مامان سبحان جون
28 مرداد 91 13:08
سلام عزیزم نی نیتون خیلی خوشمله به سبحان جون رای میدی اگه اره همین الان بیا و رای بده توی مسابقه نی نی خوابالو قسمت نظراتش اینم ادرس جایی که باید رای بدی ممنون
http://koodakeman91.niniweblog.com/


انشاءالله
مامان رها
31 مرداد 91 11:18
مطلب خیلی زیبایی بود .این اعتقاد من هم هست که بچه ها امانت خداوند مهربونند. وگلی از باغ بهشتند. وفرشته ایی که از آسمان که به زمین اومدند.خدا دختر گلتون رو براتون نگه داره.ممنون


من نیز از شما سپاسگذارم
مامان سبحان جون
2 شهریور 91 19:48
خیلی زیبا نوشتید دخملیتون هم ماشالا خیلی ناناسه یه سری هم به ما بزنید


مرسی - حتما
مامان امیرمحمد
6 شهریور 91 12:06
زیبا بود تعبیر قشنگیه چون همه خودشون رو برای حفظ امانت مسئول میدونن جای فکر کردن داره
مامان پویان
10 شهریور 91 1:33
وب زیابیی دارید انشالله همیشه یسری جان زیر سایه امام زمان و پدر و مادرش بزرگ بشه


من معتقدم که وقتی خدا این فرشته ها رو به زمین میفرسته برای ما باید تمام تلاشمون رو بکنیم برای مراقبت و نگهداری اونها .
به نظرم اگر امانت هم این فرشته ها رو عنوان کنیم چه بسا هستن افرادی که اصلا امانت دارهای خوبی نیستن و چه بسا هستن افرادی که اصلا هدیه نگهدار های خوبی نیستن و ارزش هدیه رو نمیدونن.
بعضی هامون میگیم امانت به نظرم شاید این خصلت رو توی خودمون میبینیم که ادمهای امینی هستیم و بعضی ها هم به این فرشته ها میگیم هدیه چون اینو در خودمون دیدیم که هدیه رو همیشه خوب ازش نگهداری میکنیم و چه بسا که هدیه ای باشد از طرف معبود!

پس به نظر من بهتره بگیم فرشته هایی که به صورت امانت به ما هدیه داده شدن رو باید در جانمون ازشون محافظت کنیم و سعی در تربیتشون تا بتونیم از این ازمون پدر و مادر شدن سر بلند بیرون بیایم .


با اجازتون تبادل لینک میکنم.


از عنایت شما صمیمانه سپاسگذارم
عرض بنده این بوده ، نگاهی که از زاویه امانت داری به یک کودک باشد مطمئنا جایگاه رفیع تری دارد برای قبول مسئولیت سنگین « پدر و مادر بودن »
ضمن آنکه خداوند ما را برای تعلل در نگهداری یک هدیه باز خواست نمی کند ، این در حالیست که ما در روایات و احادیث داریم که حق فرزند بر والدین ، حق عُظمایی است که باید پرداخت شود و این دقیقا همان نگاه به بُعد امانت داری ماجراست
ضمن احترام مجدد برای شما ، یادآوری می نمایم که در هر صورت هدف همه ما یکی است و آن چیزی نیست جز پرورش گلی از گلهای بهشت که همان فرزند صالح خواهد بود .
با افتخار لینکتان کردم.
زینب (مامان امیر عباس)
29 شهریور 91 17:03
سلام ..دلم گرفته بود به وسعت دریا , اما با خوندن این متن کمی آروم شدم ... خدا یه امانتی 8 ماه بهم داد و از من گرفت و من از همون موقع فقط شکر گفتم ... گریه کردم , زاری زدم اما باز گفتم خدایا شکرت


سپاس از همراهی شما - این بنده حقیر نقش مهمی نداشتم و تمام اینها دیدن دنیا از دریچه های مختلف زندگی است .
متاسف و متاثر شدم از فراق فرزندتان ، خداوند به شما صبر عنایت فرماید .
بابای زهرا
1 مهر 91 0:02
سلام
ممنون از لطفتون و ایشالا خدا دختر گلتونو به شما و شمارو به دختر گلتون ببخشه
باید بگم لپ کلامو گفتین و حق اونو کاملا ادا کردین
وقتی فرزندانمونو امانت بدونیم تازه فهمیدیم چه وظیفه ای داریم باید از خدا بخوایم مارو کمک کنه تا شرمندش نشیم
یسری جون بابا رو از جانب ما ببوسین
راسی دس قلمتون حرف نداره


منو شرمنده کردید و برای عنایتی که دارید سپاسگذارم


مامانی هدیه
18 مهر 91 10:00
سلام بابای یسری خانم
به وبلاگ هدیه سرزدید گفتید که او هدیه خدا نیست
مطلب شما را خواندم و لذت بردم پاسخ مطلب خود را در وبلاگ هدیه بخوانید


از همراهی شما متشکرم
مامان بهراد
14 آبان 91 7:47
با سلام به شما پدر گرامي و با احساس امروز وبلاگ دختر گلتون رو ديدم و به شما حسودي كردم عذر مرا پذيرا باشين واقعاً تحت تاثير قرار گرفتم و تا الان كه دارم مينويسم بغض گلويم را ميفشارد خيلي خيلي زيباست كلماتي را كه نوشتين اسم وبلاگ پسر من بهترين هديه خداوند ولي باور كنين من مثل هديه‌هاي ديگه با پسرم رفتار نميكنم.به هرحال اميدوارم كه هميشه شاد و سرزنده باشين
مامان بهراد
15 آبان 91 7:57
باسلام و صبح بخير از اينكه نظراتي را كه بينندگان و خوانندگان وبلاگ دختر گلتون ميذارن رو اين قدر زود جواب مي‌دين بي‌نهايت سپاسگزارم
و اما شما هيچگونه جسارتي نكردي بلاخره هر كسي ايده و نظري داره و صد البته قابل احترام.
اميدوارم كه هميشه شما و همسر گراميتان سلامت باشيد و يسري جان در زير سايه شما بزرگ و بزرگ‌تر بشه
موفق باشيد


با سلام
بنده به نوبه خودم از شما تشکر دارم ، امیدوارم موفق و پیروز باشید .
گلناز
20 آبان 91 10:32
وبلاگ زیبایی دارید.از مطالبتون استفاده کردم.
شایدامانت هم تعبیر خوبی باشه .
اما به نظر من هدیه بسته به اینکه از طرف چه کسی باشه و چقدر براش ارزش قائل باشیم در حفظش تلاش میکنیم و اینجور نیست که به دست فراموشی سپرده شه.چه بسا خیلی وقتها ما آدمها امانتدارهای خوبی نیستیم.زمانی که هدیه خدا پاره ای از تن آدم باشه با جون و دل مواظبش هستیم.


با سلام
سرکار خانم گلناز
متشکرم که نظرتان را برایم نوشتید ، جسارتا پاسخ نظرات مشابه شما را در قسمت نظرات نوشته ام ، علی ایحال تاکید می نمایم که هدیه هرچند هم گرانقدر باشد بازهم یک هدیه است و آنطور که باید و شاید مراقبتی از آن نمی شود و اینکه ما آدمها گاهی امانتدارهای خوبی نیستیم ، همان ایرادی است که بنده بر عده ای از پدرها و مادرها وارد میدانم
التماس دعا
مامان یاسین
11 اسفند 91 21:28
با سلام به بابای مهربون و خوش ذوق یسری خانم اره اومدم به وبلاگتون مطلبتون رو خوندم خیلی خیلی زیبا نوشتین قبول دارم حرفتون بچه ها امانت خدایی هستن اما ای کاش همه اینو بدونن واسه من دعا کنید که از امانتی که خدا فرستاده واسم مخصوصا از بچه معلولی که در پیشگاه من وخدای من ارزشی والایی داره بتونم امانت دار خوبی باشم از طرف من یسری کوچولو رو ببوسید در ضمن اهنگ ارام بخشی گذاشتین


ممنونم که تشریف آوردید .
همه ما به نوعی در محور آزمایشیم یکی با کودک زیبا ، یکی باکودک زشت ، یکی با کودک سالم و یک با کودکی معلول ، یکی با جنسیت کودک و زبانم لال یکی با مرگ بچه ولی بدانید خداوند آنهایی را دوست دارد که در این آزمایشات سخت الهی بیستر او را صدا کنند و خودش قول داده است : « بخوانید مرا تا استجابت کنم شما را » .
محتاج دعای خیرتان هستم .
مریم(یه دوست)
6 مرداد 92 1:17



مریم (یه دوست)
7 مرداد 92 11:35
یکی از پیامهام رو تایید نکردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟


همه رو تایید کردم !!!!!!!!!!
مریم (یه دوست)
7 مرداد 92 22:35
ممنون از لطفتون تو متن دیگه بود که ندیدم


خواهش می کنم