یسری جانیسری جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 23 روز سن داره
امیر یاسین جانامیر یاسین جان، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

یسری ، دختر خوش قدم

قدیسه خوبیها و پاکیها

1391/6/28 16:13
760 بازدید
اشتراک گذاری

 

یکم ذیقعده یکهزار و چهارصد و سی و سه ؛

میلاد کریمه آل محمد (ص) ، حضرت فاطمه معصومه (س) و نامگذاریش بنام « روز دختر »

سالهای زیادی از عمرم سپری شد و این روز برای من فقط در حد یک عید بود و روز دختر برایم هیچ چیز را تداعی نمی کرد . اما امسال این روز خجسته برای من معنا شد « روز دختر» و شاید بهتر بود بگوییم روز « تکریم دختر » .

مگر می شود این دردانه را داشت و او را تکریم نکرد و مگر می شود از بودن و زیستن با او خشنود بود او را گرامی نداشت و مگر می شود از کنار او ساده عبور کرد و بی توجه بود ؟!

و مسلما نمی توان فراموش کرد ، لحظه هايی را که در زندگی با او هستم و در کنارم می ماند .

و اما تو نفس بابا؛

من‌ چقدر خوشبختم که با تو هستم چرا که « تو همان‌ خاك‌ انتخاب‌ شده ای‌ هستی‌ كه‌ با بقيه‌ خاك‌ها فرق‌ مي‌كند و تو آن‌ خاكي‌ هستی‌ كه‌ توي‌ دست‌هاي‌ خدا ورزيده‌ شده‌ و خدا از نفسش‌ در آن‌ دميده است » و چه زیبا خلق کرده است دختری را که مایه آرامش و خیر و برکت است.

اکنون که تو هستی خانه ما پر است از گرما و هیجان ، و دختر گلم ، شور و حال زندگی به صدای بلند حرف زدن و موسیقی گوش دادن نیست ، زندگی ترنم لالایی آرمش بخشی را می طلبد که خدای مهربان این آرامش را در کمال به من داده است .

یسری عزیزم ؛

بعضی اوقات هم دلم می خواهد این سکوت و آرامش را بشکنم و از روی کوه بلند زندگی داد بزنم تا آنهایی که در عصر جاهلیت دست و پا می زنند و جنسیت را ملاک برتری می خوانند و نیز آنهایی که برای داشتن چنین موهبتی خدا را در تسبیح و ستایشند بدانند :

دنیای دختر من نه با شمع و عروسک معنا پیدا می کند و نه با اشک و افسوس ، اما تمام اینها را در بر می گیرد .
و دختر من نه ضعیف است و نه ناتوان چرا که خداوند او را بدون خشونت و زور و بازو می پسندد .
اشک ریختن ضعف او نیست قدرت روحش است و اشک نمی ریزد تا توجهی را جلب کند ، بلکه با اشک روحش را می شوید .

اگر فرهنگ غلط و کوتاه نظری او را ضعیفه می خواند ، باز هم قوی تر از قبل از پشت همین واژه سربلند می کند و لبخند میزند چرا که خود می داند خداوند جایگاه او را چه رفیع قرار داده است .
و همین برای من کافیست...

دختر خوش قدمم ؛

تنها واژه پدر شدن نیست که انگیزه می دهد ، بلکه من با تو تفسیر می شوم و در اوج معنا این کلمات و جملات لایق و سزوار تو می دانم؛

« قدیسه خوبیها و پاکیها روزت مبارک »

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

زینب (مامان امیر عباس)
29 شهریور 91 21:30
سلام برادر بزرگوار ... از صحبتهاتون ممنون ... خدا یسری جان و براتون نگهداره و انشالله لحظه های زیبایی با هم داشته باشین
مامان آنیسا
29 شهریور 91 22:09
ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر مبارککککککککککک
زینب مامان محمد رضا
29 شهریور 91 22:47
عروسک خانوم
29 شهریور 91 23:08
خیلی چشماش قشنگه
خدا حفظش کن
روزش هم مبارک


سپاسگذارم