یسری جانیسری جان، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره
امیر یاسین جانامیر یاسین جان، تا این لحظه: 7 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره

یسری ، دختر خوش قدم

داستان حضور یک دختر

1392/5/5 22:32
1,856 بازدید
اشتراک گذاری

پانزده روز از آبان سال 90 گذشته بود ، روزها رنگ و بوی پاییزی گرفته بودند ، اما اثری از باران نبود ، حس مسئولیتم در مقابل همسرم که ماههای بعد مادر فرزندم می شد بیشتر شده بود و مراقبت از او در این ایام خاص جزء نوستالوژی هایی بود که از ابتدا به آن فکر می کردم . همین حساسیت من ، باعث شده بود تا روزی که قرار بود جنسیت فرزندم مشخص شود همراه وی وارد مطب دکتر شوم ، اضطراب داشتم ، اولین مرتبه ای بود که صدای قلب جنینی را می شنیدم که از جنس خودم بود و تنها دو سئوال در ذهنم وجود داشت و برای دانستنشان کاسه بدست ثانیه ها بودم . اول اینکه تا این مرحله فرزندم سالم است و دوم جنسیت او چیست ؟

تا آن لحظه اینهمه اضطراب را در هیچ برهه از زندگی ام تجربه نکرده بودم و لحظات به کندی سپری می شد ، دکتر پاسخ را اینگونه داد : بله دخترتان سالم است !

دختر!

 کسانی که قبل از ازدواج و در دوران عقدم با خلق و خوی من آشنا بودند می دانستند بعد از سلامتی روحی و جسمی فرزندم چقدر مایل بودم فرزند اولم دختر باشد ( تئوری های خاص خودم را داشتم ) و باورم نمی شد که آرزویم محقق شده و خداوند فرزند دختر به من عطا کرده است ، و کسی که امروز سر چشمه تمام برکات زندگی ام لقب گرفته مژده ای بود که آن روز خاص بشارت داده شد. کسی که آغوش امروزش تسکین دهنده آلام فرداهایم است .

از میان نامهای زیادی که هر لحظه برایش متصور می شدیم نهایتا اسمی را برایش انتخاب کردیم که تا روز تولدش مخفی مانده بود

اولین سئوال هم همین بود اسمش چیست ؟ یسری ، به معنای گشایش و راحتی پس از سختی و به معنای دختر خوش قدم .

اسمی که امید را در وجود زنده می کند و آنجا که دل می شکند و انسان احساس تنهایی می کند ، دستی شانه ها را لمس می کند ، و صدایی در گوش زمزمه می کند « فان مع العسر یسرا » .

یسری جان  ؛

توهمانی که از جنس بهارهستی و با ترنم باران ،عشق را با من تقسیم می کنی ، به اعتبار صدایم لبخند می زنی ، لحظات نشیبت را در سایه اعتماد من می گذرانی و تکه کلام های من را می شنوی ، آمده ام تا بگویم ، امروز برایم روزی مبارک بود و در زمره ایام شاد زندگی ام می گنجد ، روزی که آسمان به من خندید روزی که گلها همه خاطره شدند ، روزی که شوری اشکهایم حس نشد و همه اینها پاداش تلاشی است که به برکت وجود تو بدست آورده ام . موفقیت کاری ام و ارتقاء شغلی ام را مدیون چشمان مسحور توام ، مدیون آن دستان ظریفی هستم که برای دعا کردن در حقم ، کوچک نمی شود .

و این داستان زیبا در خانه ای شکل می گیرد که حضور یک دختر را حس می کند.

دختری که هم مایه گشایش است و هم بانی خیر و برکت .

عروسک بابا ؛

نمیدانم که اینها را روزی میخوانی یا نه؟ اما به هر حال در روزهایی که صورت بر صورتم می چسبانی و خودت را برایم لوس می کنی باز هم می آیم و می نویسم تا بینمان فاصله نیفتد تا عشقمان گم نشود تا دوست داشتنمان تبدیل به عادت نگردد تا گلبرگ های لای دفتر شعرم دور ریخته نشوند ، تا به تو اثبات کنم می خواهمت با همان چهره و لبخند کودکانه ات ، می خواهمت با  هر چه انتهایش به اسم تو و یاد تو ختم شود ، یسری عزیزم

 

پ . ن : خداوندا آنقدر لیاقت نداشته ام که همانند برترین خلقت هستی ات ( حضرت محمد –ص - ) صاحب فرزند دختری شوم ، اما حالا که چنین حقی را برایم تمام کردی ، این آرزو را دارم که او را در مسیر فاطمه (س ) و فرزندان بزرگوارشان یاری دهی .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (40)

مریم(یه دوست)
5 مرداد 92 22:44
شاید اولین کسی که بازم در وبلاگتان سرک کشید من هستم فکرمیکنید خیلی فضولم ولی نه دوست دارم از احساساتتان نسبت به دخترتان مطلع شوم


باعث افتخار و مباهات من است که بازدید کنندگانی با این همت بالا دارم که نه تنها تک تک مطالب را می خوانند بلکه کامنت هم می گذارند
از این بابت از شما ممنونم
بهار
6 مرداد 92 9:19
چقدر قشنگ مینویسین.
ایشالا همیشه دخترنازتون سالم و خوشحال باشه.


مرسی از لطفی که به اینجانب و دخترم دارید
مامان حلما
6 مرداد 92 12:55
برای تمام دختردارها

خدایا این فرشته مهربان کیست که از آسمان برایم هدیه کرده ای؟
این چه گلی است که در هر چهار فصل گل است ؟
این چه ماهی است که در روزها هم در آسمان است و نور میدهد؟
این چه چهره ای است که در آن پر از روشنایی و زیبایی است؟
این چه پروانه ای است که اینقدر رنگارنگ و زیباست؟
این چه ستاره ای است که در بین تمام ستاره ها درخشان تر است؟
خدایا این چه عشقی است که جانم دیوانه او شده؟
چقدر مهربان است مهر و محبت در وجود اوست.
هدیه خداوند برای من از بهشت است ، فرشته ای که مسافر بهشت است.
خدا برایم این مسافر را از بهشت فرستاده تا برای همیشه این مسافردر قلبم بماند.او بهشت را دیده و می داند چقدر زیباست!
خدایا این مسافر کیست که اینقدر قلبش از محبت می تپد و او کیست که اینقدر از چشمانش مروارید می ریزد ، از دستانش گرما احساس می شود ، و از نگاهش عشق خوانده میشود؟
او کیست که آمده در قلبم و غوغا به پا کرده و مرا دیوانه خودش کرده؟
او از سرزمین رویایی آمده سرزمینی که همه آرزوی دیدن آن را دارند.
او از بهشت آمده با کوله باری از امید و آرزو آمده.
با ابرها همسفر بوده ابرهایی که رنگین کمان ریلهای آن بودند.
من افتخار میکنم عاشق فرشته و مسافری از بهشت خداوند شده ام!



خیلی زیبا بود و به نوعی اصل مطلب را ادا نمودید
بازهم منتظرتان خواهم بود
مامان محمدحسین
6 مرداد 92 16:50
ان شاء ا...


ممنون
مامان محمدحسین
6 مرداد 92 16:53
با سلام.
میخواستم یه نظر شخصی بدم و اینکه تا حالا به یسری جان لباس آبی نپوشوندین. بیشتر لباساش ته مایه قرمز دارن.(چون احساس کردم خیلی بهش میاد) ......


با سلام و تشکر از نظرتان
با توجه به سفیدی پوست یسری جان لباسهایی با رنگهای تند بیشتر بهش می اید البته رنگ آبی فیروزه ای هم پوشیده
عکسش رو در متن « کاش دلم را پس ندهند » گذاشته ام
بازهم متشکرم
مامان سبحان جون
7 مرداد 92 9:16
مثل همیشه سرشار از عشق و محبت خیلی زیبا نوشتین امیدواارم یسری جان زیر سایه ی پدر و مادر عزیزش همیشه سالم و سلامت باشه


متشکرم از شما و برایتان همراه با سبحان جان و همسر محترم آرزوی سلامتی دارم
باران
7 مرداد 92 13:25
سلام با آرزوی سلامتی و خیر و برکت در زندگیتان.
میخواستم پیشنهادی بهتون بدم
البته اگر حرف های من ارزشی داشته باشند
میخواستم بگم که شما میتونید با همین دست نوشته های زیبا و دلنشین خودتون یه کتاب بنویسید
مطمئنم اولین کسی که میخرتش خودمم
التماس دعا


با سلام
ممنونم از اینکه اینقدر به کارم بها می دهید ، در حد کتاب که نه اما انشاالله 50 پست اول را صحافی خواهم کرد تا اگر روزی این وبلاگ نبود دلنوشته هایم از بین نرود.
بازهم از شما ممنونم
مامان امیر مهدی (سوده)
7 مرداد 92 14:34
پيامبر صلي الله عليه وآله:
رَحِمَ اللّه‏ُ اَبَا البَناتِ، اَلبَناتُ مُبارَكاتٌ مُحَبِّباتٌ وَ البَنونَ مُبَشِّراتٌ وَ هُنَّ الباقياتُ الصّالِحاتُ؛
رحمت خدا بر پدرى كه داراى دخترانى است! دختران، با بركت و دوست داشتنى‏اند و پسران، مژده آورند. دختران باقيات الصالحات (بازماندگان شايسته)اند.
مستدرك الوسائل، ج 15، ص 115، ح 17700


سپاسگذارم از این همه حدیث و روایتی که برایم فرستادید
مامان امیر مهدی (سوده)
7 مرداد 92 14:36
پیامبر اعظم(ص):
هر خانه ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی اش می شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی گردد، در حالی که در هر شبانه روز برای پدر آن دختران عبادت یکسال نوشته می شود.




من نیز از داشتن دخترم مسرورم ، حال اگر ثوابی هم در میان باشد به مراتب شاد تر خواهم بود
مامان امیر مهدی (سوده)
7 مرداد 92 14:42
لإمامُ الصّادقُ عليه‏السلام :

البَنونَ نَعيمٌ والبَناتُ حَسَناتٌ، واللّه‏ُ يَسألُ عَنِ النَّعيمِ ويُثيبُ علَى الحَسَناتِ .

امام صادق عليه‏السلام :

پسران نعمتند و دختران حسنه ، و خداوند از نعمت‏ها بازخواست مى‏كند و براى حسنات پاداش مى‏دهد .
الكافي : 6 / 7 / 12 منتخب ميزان الحكمة : 612

حدیث قشنگ و پر معنایی بود
مامان امیر مهدی (سوده)
7 مرداد 92 14:54
سلام پدر بزرگوار و فهمیده!

انقدر این موضوع لطیف و زیبا بود که من در توان خودم ندیدم راجع به ان بحث کنم بنابراین از احادیث استفاده کردم .من بارها و بارها این روح لطیف و بی الایش و پاک شما را ستوده ام و به پدر و مادر ارجمند و همسر گرامیتان و دختر عزیزتان از بابت وجود شایسته شما تبریک میگویم .انشاالله دختر عزیزم در پناه خدا و حضرت فاطمه زهرا و در زیر سایه پدر و مادر شایسته اش زندگی سالم و شادی داشته باشد .بهترین جمله درباره شما پدر بزرگوار این است:فتبارک الله احسن الخالقین....
بی شک شما پدر بزرگوار یکی از بهترین بنده های خوب خدا هستید.در پناه حق باشید انشاالله.


آنقدر بزرگوارانه و با طبعی آزاد اندیش نظرتان را ابراز می کنید که گاهی برای تشکر از این همه لطف زبانم قاصر می شود و فقط می توانم بگویم امیدوارم خداوند به حق ماه عزیز بهترینها برایتان رقم بزند و خانه دلتان هیچگاه غم نبیند

مامان امیر مهدی (سوده)
7 مرداد 92 14:58
یسری گلم !دختر ماه روی نازنینم !
خدا نگهدار وجود عزیزو مخصوصا چشمهای خوش رنگت باشه عزیزم.قربون اون نگاه معصوم و زیبایت بروم نفس خاله.
عزیز دلم یسری جان امیدوارم این عکس جدید تو باشه چون در عکس قبلی کمی لاغر شده بودی گلم .انشاالله وجود نازنینت سالم و تندرست باشه گل قشنگم.

با سلام
از اینکه به سلامتی دخترم اهمیت می دهید بسیار ممنون و سپاسگذارم
مامان امیر مهدی (سوده)
7 مرداد 92 15:10
تقدیری سراسر خیر، برکت، خرسندی، سلامت، خوشبختی، سعادت دنیا و آخرت، توشه شب قدرتان باد.


با سلام
تقدیری به مراتب بهتر از این سال برایتان آرزومندم
مامان(فاطمه گل بابا)
8 مرداد 92 14:20
سلام.
شاهی که ولی بود و وصی بود علی بود
سلطان سخا و کرم و جود علی بود
هم آدم وهم شیث وهم ادریس و هم الیاس
هم صالح پیغمبـر و داوود علی بود
شهادت امام علی علیه السلام تسلیت باد


با سلام
متقابلا شهادت اول مظلوم عالم رو حضور شما دلسوخته مولا علی (ع) تسلیت عرض می کنم .
مامان امیرپسرسرما
8 مرداد 92 17:10
سلام
خوشبحال همه پدرومادرهایی که خونشون باحضوردختر پربرکته...
خدابرای شماهم حفظش کنه

با سلام
ممنونم و انشاءالله خداوند پسرتون رو در زیر سایه شما نگه داره
***
8 مرداد 92 22:00
میدونی هربار که لپ تاپ روشن میشه تا تو را نبینم محاله خاموشش کنم ببین ماه بانو خانم چه جوری تو دلم برا خودت جاباز کردی.
کوچولوی خشکلم دوست دارم به قول خواهرزاده ی شیرین زبونم که یه فرشته است از جنس خودت با چشما و موهایی همرنگ خودت دوست دالم یه عالمه


بی نهایت از شما سپاسگذارم و از اینهمه محبتی که نسبت به دخترم دارید ممنونم
برایتان سلامتی را آرزومندم
باران
9 مرداد 92 1:15
پس خواهش میکنم هر وقت کتابتان چاپ و منتشر شد خبرمان کنید
التماس دعا


با سلام
اغراق می فرمایید
چشم - حتما
مريم مامان نيكان
9 مرداد 92 12:16
ان مع العسر يسرا چه زيبا
نشون ميده شما آدم مذهبي و شريفي هستيد.اسم دخترتون هم همانند خودش زيباست حقيقتا اين اسم برازنده اوست


نمی دانم مذهبی را چگونه تفسیر می کنید ، همین قدر بس که من خدا را دوست دارم .
از محبتتان نسبت به دخترم بسیار ممنونم
مريم مامان نيكان
9 مرداد 92 17:02
سلام راستي ميخواستم بگم با اجازه من لينكتون كردم اگه مايل بوديد شما هم ما رو لينك كنيد.


با سلام
با افتخار لینکتان کردم
مهسا مامان نورا
9 مرداد 92 20:14
خیلی زیبا مینویسید خوش به حال دختری خدا واسه هم حفظتون کنه


متشکرم، خداوند نورا جان را برای شما نیز حفظ بفرماید
ریحانه(مامان پارسا)
10 مرداد 92 8:53


مرسی از محبتتون
یه همکار
11 مرداد 92 23:18
احساس می کنم که با محتوا ترین وبلاگی که تا بحال دیدم وبلاگ شما دوست عزیز می باشد ،همکار گرامی بهتون تبریک میگم،دختر کوچولوی نازتونو ببوسین.بازم بهتون سر می زنم

با سلام
از اینکه به وبلاگ دخترم سر زدید متشکرم، مایه افتخار من است که اینچنین نوشته هایم رضایت همکارم را فراهم نموده است ، امیدوارم با حضور مستمرتان بتوانم از نظراتتان بهرمند گردم
یا علی -التماس دعا
مامان محمدحسین
12 مرداد 92 10:38
سلام. راستی هر دیدی یه بازدیدی داره مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


صحیح می فرمایید ، من شرمنده ام
چشم

مریم (یه دوست)
12 مرداد 92 12:02



متشکرم
مهسا مامان نورا
12 مرداد 92 16:18
کم پیدایین بابا


بزودی آپ می کنم
mAhyA
13 مرداد 92 22:24
واااای که من عاشق وبلاگتونم خدا گل دخترتونو سالم و صالح همیشه حافظ باشه
البته که دختر همش برکته ما هم 3 تا خواهریم و برادر نداریم



من نیز بسیار بسیار خوشحالم که بازدید کنندگان خوبی چون شما دارم و در تائید اینکه فرمودید برکت ، بایستی عرض کنم تمام زندگی من در عرض این 16 ماه حضور دخترم متحول شده است و خداوند را شاکرم که او را در آغوش من گذاشته است .
فرشته مخصوص
14 مرداد 92 5:47
سلام خدا بهتون ببخشه این دختر ناز رو ممنون که به وبم سر زدید باز هم تشریف بیارید
راستی مگه یُسرا درست نیس من 2تا دوست دارم که اسمشون یُسرا هست و البته در قران هم با ضمه اومده ولی ظاهرا شما یَسرا ضدا میزنید!


با سلام
متشکرم از لطفی که دارید
بله اصل آن یُسرا می باشد اما در گویش فارسی یَسرا نیز صحیح می باشد ، حتی در ثبت احوال به همین صورت یَسرا می شناسند.
هرچند تلفظ این اسم سلیقه ای است و گاهی اوقات نیز ما یُسرا هم صدا می زنیم .
ریحانه(مامان پارسا)
15 مرداد 92 10:07



متشکرم
ریحانه(مامان پارسا)
15 مرداد 92 10:08
تاخیر چند وقته من را ببخشید مدتی گرفتار بودم و فرصتی برای وب گردی نداشتم

استدعا می کنم، برای هر کسی پیش می آید ، در ادامه موفق باشید
ماری جون
17 مرداد 92 2:12
سلام حوصله رای دادن نداشتم ولی عکسشودیدم دلم نیومد اخه خیلی نازههه


مرسی ، خیلی لطف کردین
ساراکوچولو
17 مرداد 92 7:30
خیلی دلنشین وزیبا نوشتی مامانی...اصلاهمه اونهایی که همچین دخمل نازی دارن این قدرزیبا مینویسن..


ببخشید!
من پدر یسری جان هستم
samira
17 مرداد 92 13:50
خیلی زیبا بود، واقعا حس جالبی دارید (به عنوان یک مرد)، من فکر میکردم همیشه آدمها فقط برای عشق جنس مخالفشون این همه احساس در نوشته هاشون به خرج میدن، یعنی شاید فکر میکردم عشق به فرزند دیگه نیازی به نوشتن نداره، کلا جالب بود
امیدوارم دخترتون هم در آینده قدرتون رو بدونه.


با سلام
ممنونم خانوم سمیرا
دقبقا حق با شماست و آدمها فقط برای عشق جنس مخالفشان این همه احساس رو خرج میکنند و من برای دخترم این کار رو کردم به قول شاعر
میان ماه من تا ماه گردون/تفاوت از زمین تا آسمان است ( اما این کجا و آن کجا )
بازم ممنونم
افاق
18 مرداد 92 13:53
سلام یسری جان شما خیلی ناز است بهتر برای دخترتون اسفند دود کنید انسا الله برای شما نگه ش دارد

با سلام
ممنونم از ابراز محبتتان

ELHAM
18 مرداد 92 15:50
سلاااااااااااااااااام
چه دختل نازی
ممنون که اومدین پیشم


منم از شما متشکرم
♥بهار♥
18 مرداد 92 16:49
اقا من برای موفقیت دختر نازتون ارزو میکنم و پیامک دادم ایشالا همیشه موفق باشین


ممنونم از لطف شما ، محبت کردید
مريم مامان نيكان
18 مرداد 92 19:46
از پنجره روزگار به درخت عمر كه مينگرم،خوشتر از ياد عزيزان ثمري نيست مرا،يادتان خوش ،جانتان سلامت .عيد فطر بر شما وخانواده محترم مبارك

به سهم خودم این عید رو تبریک عرض می کنم
خانم معلم و گوگولی ها
19 مرداد 92 9:20
سلام بابای یسری جان
ماشاالله یسری جان خیلی خوشگل و گوگولیه دوستش دارم . خداحفظش کنه
امیدوارم شما هم موفق باشین .

با سلام و احترام
من به نوبه خودم از شما کمال تشکر و قدردانی را دارم

حج آغا رضا
20 مرداد 92 15:18
سلام.عید فطر رو تبریک عرض میکنم بابای یسری.
مهم اینه که شما دوستش دارید و اونم شما رو دوست داره ومهمتر از اون اینه که خدا شماها رو و ماها رو دوست داره وچی از این بهتر.
همیشه موفق باشید

با سلام
مرسی حاج رضا که تشریف آوردی و بابت نظرت بسیار ممنونم
برایت آرزوی سلامتی و بهروزی دارم
عسل
5 دی 92 10:06
عالی بود
بابای یسری جان
پاسخ
سپاسگذارم